Thursday, February 9, 2012

Pas hanya akan menang sorak

BARU-baru ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyatakan dalam satu perhimpunan di Shah Alam bahawa tidak kisah Pas diperkudakan oleh DAP dan DAP yang diperkudakan oleh Pas asalkan jangan 'diperlembukan' oleh UMNO.

Kenyataan itu mengesahkan Pas tidak kisah apa pun yang diminta oleh DAP asalkan cita-cita Pas untuk bersama-sama parti berkenaan dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menawan Putrajaya menjadi realiti.

Sebab itulah Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham menyatakan Pas dan PKR akan membantu DAP meyakinkan orang Melayu di Perak bahawa parti itu tidak bersifat cauvinis Cina dalam usaha memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13.

Kita tidak boleh menyalahkan Koo Ham kerana berterus terang, sebaliknya perlu berterima kasih kepada beliau.

Ia memandangkan selama ini ramai tertanya-tanya kenapakah Pas begitu bersedia bergabung dalam pakatan pembangkang biar pun berbeza ideologi dan arah perjuangan.

Malahan ramai juga bertanya bolehkah Pas bekerjasama dengan DAP yang secara terang-terang menentang penubuhan negara Islam sehingga Pas terpaksa menggugurkan perjuangan berkenaan.

Tetapi rupanya, DAP dan PKR menerima Pas disebabkan mereka amat memahami kekuatan yang ada pada parti tersebut iaitu menarik sokongan orang Melayu menyokong pembangkang termasuk DAP.
/ Oleh itu Pas perlu dikejut dari mimpi yang mana mereka cuma dipergunakan oleh DAP untuk terus berkuasa dan mehu menjatuhkan UMNO. Pas sudah hilang pengaruh akibat berbaik dengan DAP dan PKR.Hala tuju Pas sudah tidak nampak jelas cuma mendengar kata DAP walaupun itu bukan kehendak PAS yang sebenarnya.

No comments:

Post a Comment