Tuesday, December 13, 2011

ISU NABI : RAKYAT KELANTAN KECEWA

Isu Nabi: Rakyat Kelantan kecewa

BACHOK 12 Dis. - Rakyat Kelantan meminta Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat bersikap terbuka dan bertanggungjawab menyelesaikan isu seorang penceramah yang dikatakan menyamakan beliau dengan nabi tanpa memberi alasan letih untuk menyatakan perkara sebenar.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Jelawat, Mohd. Rashidi Ramli berkata, tindakan Mursyidul Am Pas itu bagi menjawab isu berkenaan baru-baru ini, mengecewakan rakyat.

Beliau berkata, tindakan menuding jari kepada media tidak sesuai dengan kedudukan beliau selaku pemimpin utama di Kelantan, lebih-lebih lagi isu berkenaan turut membabitkan Nik Aziz sendiri yang sepatutnya diselesaikan secara profesional dan tanpa beremosi.

"Letih bukan perkataan yang sesuai untuk dilafazkan oleh pemimpin. Isu itu sebenarnya sengaja diabaikan oleh pemimpin Pas kerana ia mungkin sebahagian daripada agenda terakhir parti itu untuk memancing undi rakyat Kelantan pada pilihan raya umum akan datang," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

No comments:

Post a Comment