Thursday, January 6, 2011

TUDUHAN DR. RAIS YATIM KES JENAYAH PERKOSAAN SATU TUDUHAN LIAR

Tuduhan yang dilemparkan oleh penulis blog yang menuduh Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim terlibat kes jenayah perkosaan adalah satu tuduhan yang liar. Ini kerana apa yang dituduh di dalam blog pro pembangkang segaja diadakan bagi merosak nama seorang Menteri yang kuat mempertahan kepimpinan Datuk Seri Najib, selaku Perdana Menteri. Tuduhan yang dilemparkan telah terlalu lama dan tidak tahu kesasihannya dan sengaja mahu menjatuh imej seorang Menteri yang bekerja, mempertahankan konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, yang telah mula mendapat penerimaan masyarakat dalam negara ini.

Perkara ini juga dinafikan sekeras Dr. Rais yang menuduh permainan kotor parti Pro Pembangkang mahu menjatuhkan maruah beliau.Tuduhan yang dilemparkan itu berlaku tahun 2007 di masa kepimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri ketika itu.Tetapi di dalam blog itu menyatakan tidak disiasat bagi mengelakkan konflik serantau di antara dua negara.

Tetapi apa yang jelas apa yang dilakukan ADUN Selensing tidak diambil apa-apa tindakan, seperti yang banyak diceritakan di dalam blog dan internet. Ia lebih jelas dikatakan berzina dengan isteri orang di Gerabak KTM Ferst Class, KTM dalam perjalanan dari Kota Baharu ke Kuala Lumpur.Perkara ini tidak diperbesar pihak pembangkang dan mereka cuma berdiam diri dan cuba menutup kes tersebut.Cuba berlaku calun BN sudah semesti di suruh meletakkan jawatan sebagai ADUN.

Begitu juga kes Dato' Seri Anwar Ibrahim yang banyak didedahkan oleh individu yang terlibat seperti adik angkat Anuar,Sukmar, Noraini dan banyak lagi didedahkan oleh blog dan internet tetapi pihak Pro Pembangkang cuma banyak mendiam diri dan masih setia mereka yang melakukan perbuatan terkutuk tersebut.Jika dilihat ia jelas mereka cuba tidak mempercayai sedang orang ramai sudah meluat kes Dato' Seri Anuar ini cuba mengaggalkan kes perbicaraan di mahkamah.Dengan mencari berbagai helah dan alasan.

Sedarlah kita perlu insaf dan bertaubat kepada Allah supaya perkara yang membawa kemurkaan Allah ini dijauhi dan dihindari oleh setiap manusia. Kita akan di soalkan apabila meninggal dunia kelak. Perkara yang tidak betul jangan sengaja diadakan kerana setiap fitnah itu akan disoal apabila kita meninggal dunia nanti. Oleh itu sedarlah dan insaflah semoga umat islam di Malaysia akan bersatu ke jalan Allah.janganlah disebabkan mahu berkuasa sanggup melemparkan fitnah yang belum tentu
kesahihannya.

1 comment:

  1. Diharapkan kita perlu kembali kepangkal jalan dan setiap menusia akan dipersoalkan kemudian kelak. Jangan kerana berlainan politik mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan mereka berjaya memerintah di dalam negara ini.

    ReplyDelete