Tuesday, February 2, 2010

KEPERCAYAAN TERHADAP LIM GUAN ENG SEMAKIN TERHAKIS DI PULAU PINANG

Parti Cinta Malaysia (PCM) mendakwa lebih ramai pemimpin dan ahli DAP di Pulau Pinang menyatakan minat menyertai parti itu ekoran kekecewaan terhadap sikap dan cara kepimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
”Rata-rata mereka mendakwa sudah mengenali ‘wajah sebenar’ Guan Eng dan jelas mereka sangat kecewa dengan pentadbiran kerajaan negeri yang dilihat sebagai kerajaan monopoli,’’ kata Naib Presiden PCM, Huan Cheng Guan.


Bekas ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Mohd. Razali Abdullah yang juga ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) memfailkan saman malu sebanyak RM10 juta terhadap Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun kerana membuat kenyataan memfitnah dan berniat jahat. Jeff Ooi ialah Ketua Staf Pejabat Ketua Menteri.

Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang mencabar Guan Eng mendedahkan kepada umum nilai tender yang diberikan kepada kontraktor Melayu dan bukan Melayu sejak pakatan pembangkang mengambil alih pentadbiran negeri itu.

Oleh itu buat keputusan yang baik dalam menentukan semua semua ini. Jangan baling batu sembunyi tangan. Orang melayu telah merasainya semasa pemerintahannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Sedarlah mulakan langkah yang baru dan kerja kuat sokong kerajaan Pusat yang banyak berjasa kepada rakyat.

No comments:

Post a Comment