Tuesday, January 5, 2010

CADANGAN KADAR BAYARAN JALUR LEBIH MURAH UNTUK MASYARAKAT MALAYSIA

KUALA LUMPUR, 4 Jan. - Kerajaan akan mengkaji kadar bayaran perkhidmatan jalur lebar pada masa ini supaya perkhidmatannya dapat diperluaskan kepada lebih ramai pelanggan dan pada kadar yang tidak membebankan mereka, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Beliau berkata bagi tujuan itu, kementerian akan membuat perbandingan kadar harga dengan beberapa negara seperti Korea, Singapura, Thailand, Vietnam dan Kemboja.
"Kementerian akan cari jalan supaya harga penggunaan internet dan jalur lebar di Malaysia berada pada tahap yang tidak membebankan dan tidak mahal.

"Bagi tujuan itu kementerian akan membuat perbandingan harga yang digunakan di Korea, Singapura, Thailand, Vietnam dan Kemboja. Ini untuk memastikan kadar harga yang dikenakan adalah tidak membebankan," katanya pada sidang media selepas menjadi tetamu dalam wacana eksklusif bersama Radio Klasik Nasional di Wisma Radio, Angkasapuri, di sini, hari ini.

Ia adalah satu cadangan yang baik bagi kegunaan rakyat Malaysia. Ia perlu dikaji kerana ramai yang berminat mengunakan internet dan jalur lebar tetapi tidak mampu kerana bebanan tanggungan keluarga begitu tinggi.

1 comment:

  1. Salam Mat Yen, apa kena dengan tajuk awak ni.... KADAR JALUR LEBAR ATAU KLADAR JALUR LEBAH.... tak dapat kawan nak komen.....

    ReplyDelete