Wednesday, December 9, 2009

KOR MING PERSOAL KERAJAAN BINA BANYAK MASJID

KUALA LUMPUR 8 Dis. – Seorang ahli Parlimen DAP hari ini mempersoalkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 buah masjid bagi tempoh 2000 hingga 2008 sedangkan pada masa sama kerajaan gagal membina rumah ibadat bagi agama lain untuk tempoh yang sama.
Ahli Parlimen Taiping yang juga Timbalan Bendahari Agung DAP, Nga Kor Ming berkata, walaupun mengalu-alukan usaha kerajaan memartabatkan agama Islam tetapi pada masa sama berasa kesal kerana rakyat bukan Islam telah dianaktirikan sedangkan mereka juga adalah pembayar cukai.


DAP pada masa sekarang, sudah bersikap biadap. Jika orang melayu tidak bersatu di dalam negara ini. Adakah orang melayu sedar jika pada satru masa kerajaan BN kuat dahulu tidak seorangpun berani menyatakan atau membangkitkan isu-isu sensetif terhadap orang melayu pada masa itu. Tetapi sekarang Nga Kor Ming, DAP bagitu biadap mempersoalkan masjid dibina melebihi kuil, tongkong dan rumah ibadat lain. Ia amat berani dan bersikap bongkak. Adakah orang melayu terlalau lemah atau lembut membiarkan sahaja apa yang dipersoalkan kepada orang melayu. Apakah orang melayu sedar semua ini. Jika DAP dapat memerintah negara orang melayu akan menjadi seperti melayu Singaporelah. Itu jam baru tahu langit tinggi rendah nya orang melayu dalam negara ini, sudah tiada kuasa seperti lagu ' Anak kecil main api.semasa kursus di BTN perlu dijadikan renungan kita semua orang melayu.

No comments:

Post a Comment