Thursday, February 4, 2010

KEPIMPINAN PAS DISERANG AHLI PAS DEMI KEPENTINGAN POLITIKNYA

KUALA LUMPUR 3 Feb. - Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kecewa dengan sikap ahli parti itu yang secara semberono menyerangnya berhubung hukuman yang diputuskan terhadap dua pemimpin parti tersebut baru-baru ini.
Menurutnya, agak pelik kerana bukannya UMNO yang cuba mengambil kesempatan melemahkan pengaruh Pas tetapi ia dilakukan oleh ahli parti itu sendiri.
"UMNO Tidak Menyerang Pas...' dalam blognya,
http://tuanibrahim.blogspot.com.

Jumaat lalu, Jawatankuasa Disiplin Pas memutuskan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad digantung jawatan sebagai Yang Dipertua Pas kawasan Shah Alam dan Ahli Jawatankuasa Lujnah Politik Pas selama enam bulan berkuat kuasa serta merta.
Beliau didapati bersalah mengeluarkan kenyataan yang menjejaskan imej parti serta mendedahkan kerahsiaan parti di dalam blognya itu.
Jawatankuasa itu turut memutuskan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali sebagai bersalah tetapi hanya diberikan amaran bertulis atas tuduhan mengkritik secara terbuka pentadbiran kerajaan Selangor.


Kedua-dua pemimpin itu juga dilarang mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh menjejaskan imej parti dan sekiranya ia berlaku, jawatankuasa akan bertindak mengikut peruntukan sedia ada.
Mengikut pendakwaan, Khalid dituduh mengkritik Hasan secara terbuka berhubung isu Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) serta menyiarkan minit mesyuarat Pas Selangor di dalam blognya pada 27 September 2009.
Hasan pula dituduh mengkritik prosedur pendengaran Selcat selain membuat kritikan terbuka terhadap pelantikan pemangku Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Low Siew Moi.


Dahulu PAS dan PKR semua yang berlaku berkenaan isu dan kelemahan parti itu semua kerja orang UMNO. Tapi sekarang sesama mereka menjatuhkan dan menyerang sesama sendiri. Ini semua diakui oleh Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man, Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PAS.
Pas sesama mereka bercakaran sudah.

1 comment:

  1. Salam bro, nak buat macam mana......... dah puas hemtam orang UMNO, hentam sama sendirilah pulak.... makbulnya doa Nik Aziz...

    ReplyDelete