Thursday, January 28, 2010

ISU KEPALA BABI DILETAKKAN KAWASAN MASJID SERAHKAN KEPADA PIHAK BERKUASA

KUALA LUMPUR 28 Jan. – Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat kejadian empat kepala babi hutan yang diletakkan dalam kawasan dua masjid di Petaling Jaya pagi semalam.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata, pasukan khas itu telah dikerahkan mencari setiap maklumat bagi menyelesaikan kes berkenaan.


"Kes ini melibatkan keselamatan serta keamanan negara, dan ia perlu ditangani segera,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Kewangan Berhemat di sini hari ini.
Muhammad Sabtu berkata, siasatan dijalankan untuk mengesan saksi dan petunjuk kepada kes itu selain mencari motif perbuatan itu.


"Kalau sesiapa ada maklumat, tolong salurkan kepada kita,” katanya.
Semalam dua bungkusan kepala babi hutan bersama satu baldi plastik berisi 30 keping wang RM1 diletakkan di pintu masuk belakang ke perkarangan Masjid Jumhuriah, Taman Datuk Haron, manakala dua bungkus lagi serta baldi berisi jumlah wang yang sama dijumpai di hadapan pintu masuk ke perkarangan Masjid Al-Imam At-Tirmizi, Taman Sri Sentosa. – Bernama


Umat Islam tidak boleh terima kes penbuangan kepala babi di kawasan Masjid Jumhuriah, Taman Datuk Haron, Petaling Jaya dan Masjid Al-Iman At- Tirmizi, Taman Sri Sentosa, Pertaling Jaya. Orang Islam dilarang menyentuh babi dan memakan daging babi. Oleh itu bersatulah umat Islam kerana kita tidak boleh membiarkan perkara mungkar berlaku dihadapan kita.

1 comment:

  1. Salam bro, apa buleh buat, puak-puak PAS kata ini semua kerja-kerja UMNO........ terima aje lah....

    ReplyDelete