Wednesday, September 16, 2009

BUKAN PERKARA MUDAH UNTUK KETEPIKAN DATUK SERI NAJIB


Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang mengakuai bahawa bukan mudah mengetepikan sebagai Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri kerana dia telah membuktikan dirinya sebagai pemimpin politik yang lebih berkesan berbanding Tun Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri sebelum ini.Perkara ini di temu bual dengan akhbar Finaancial Times of London.

komen : Kepimpinan Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri yang keenam menampak keberkesanan rakyat mula menerima beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia. Rakyat telah mula yakin dibawah kepimpinan beliau. Berbanding sebelum ini dibawah kepimpinan Tuan Abdullah bin Ahmad Badawi terlalu lemah dan tidak berapa mampu menguruskan negara.. Pada masa kepimpinan Datuk Seri Najib banyak memperkenalkan dasar-dasar baru dan pembaikan dasar ekonomi untuk negara. Beliau juga dilihat sebagai lov profile contonya boleh turun padang ke Puduraya, Petaling Street, kuartas JKR di Kuala Lumpur dan lain-lain tanpa lawatan yang rasmi dan di pasang kapit merah. . Beliau juga memperkenalkan dasar membantu mesyarakat India dalam perniagaaan melalui dana Tekun. Begitu juga sekolah Keb. Tamil dan Sekolah Kebangsaan Cina telah diberikan peruntukan yang banyak bagi membantu sekolah tersebut. Konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan akan dapat menyatukan semula masyarakat berbilang kaum di Malaysia.Memperkenalkan KPI dan NKRI sebagai kayu ukur untuk menilai prestasi pengurusan negara. Dalam pengurusan Felda, Felda dianggap sebagai agensi yang berjaya bukan setakat Malaysia dan luar negara.

Oleh itu dilihat kepimpinan Datuk Seri Najib sudah mula diterima dan dapat menambahkan sokongan rakyat kepada BN di atas kerja-kerja yang dilakukan sebagai Perdana Menteri. Beliau bersikap sederhana dalam banyak perkara dan
mampu memulihkan semula ekonomi negara.

2 comments:

  1. DS Najib ni memang orang yang buat kerja dan rajin kerja untuk rakyat berdasarkan undi yang diterima pada 2008..apa nak dikuatiri lagi pemimpin seperti ini harus kita sokong..bukan seperti anuar yang asyik terpekak terlolong di jalanraya..masaalah rakyat tetap tak selesai

    ReplyDelete
  2. Salam
    Terima kasih di atas komen kelambuharimau
    tapi kawas nak komen blog saudara tak pernah dapat. Salam perjuangan dan selamat menyambut hari raya maaf zahir batin, Terima kasih.

    ReplyDelete