Monday, September 14, 2009

UMNO / BN DIAMBANG PEMULIHAN SELEPAS DIAMBIL ALIH DATUK SERI NAJIB


Kenyataan Tun Dr Mahatthir dalam blognya yang menyatakan UMNO dan BN akan beerkubur

jika jika gagal menyakinkan rakyat didalam pilihanraya yang akan datang. Ia mengambil contoh kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) pada pilihanraya 30 Ogos lalu sebagai petanda awal Pakatan rakyat (PR) menawan Malaysia.


komen : Sepatutnya sebagai bekas Perdana Menteri duduk diam selepas bersara. Beliau ini banyak menimbulkan masalah dalam UMNO dengan kenyataan yang melemahkan UMNO.

Sepatutnya selepas bersara dari Perdana Menteri beliau duduk berrehat dan memperbanyakkan membuat amal ibadat untuk dirinya dan tidak memperlemahkan UMNO dengan kenyataan.

Jika di zaman Tun Hussin Onn, Pak Lah mereka diam tak menimbulkan masalah kepada UMNO selepas bersara.

Bagitu juga dizaman Tun Mahathir dengan membawa masuk Anwar Ibrahim dan memecatnya bermulalah perpecahan dalam UMNO itu sendiri. Tertubuh kumpulan Tengku Razali Hamzah ( parti UMNO 46 ) dizaman Tun Mahathir. Sepatutnya beliau tidak membuat kenyataan yang melemahkan UMNO itu sendiri. Di zaman Datuk Najib berbagai cara yang dibuat bagi mendekatkan semula hati rakyat di dalam negara ini. Di zaman Pak Lah yang terlalu tulus menyebabkan kelemahan pada UMNO dan BN itu sendiri.

Jika sikap Tun Mahathir mengeluarkan kenyataan yang berterusan akan menyebabkan UMNO dan BN akan lemah.

Kalangan yang sayangkan UMNO amat marah di atas kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir.

3 comments:

  1. ooo..awak ni main2kan tun mahadir yea..tak pe nanti aku bagitahu siapa mat yen yang sebenarnya..biar dia tangkap awak

    ReplyDelete
  2. Salam Mat Yen,

    Mungkin Tun Mahathir memberi gambaran berdasarkan kepada sikap komponen-komponen BN yang berkecamuk dengan masalah dalaman, contoh, MIC dengan cara MIC, MCA dengan cara MCA, inilah yang mungkin dimaksudkan oleh Tun Mahathir agar parti-parti komponen BN sentiasa harmoni......jangan dipandang sebelah mata dengan pandangan beliau...

    ReplyDelete
  3. DAH REALITI macam tu.. betul la ape yang di perkatakan oleh Dr M tu.. umno kena sedar la.

    ReplyDelete