Thursday, September 17, 2009

PERDANA MENTERI TINJAU KALI KE DUA PUDURAYA


KUALA LUMPUR 16 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak berbangga dengan prestasi yang ditunjukkan oleh kontraktor dan UDA Holdings Bhd. yang telah berjaya menyiapkan penambahbaikan fasa pertama Hentian Puduraya hanya dalam tempoh 51 hari.
Perdana Menteri percaya orang ramai yang menggunakan Hentian Puduraya dapat melihat dan merasai keadaan lebih baik dan selesa berbanding dengan keadaannya sebelum ini.
Beliau berkata, sejak mengadakan lawatan ke Hentian Puduraya pada 25 April lalu, kerajaan telah mengarahkan penambahbaikan dibuat yang bertujuan untuk menjadikan terminal bas ini sebuah pusat moden, serba lengkap dan selesa.
"Alhamdulillah sejak lawatan itu dalam 51 hari segala tindakan telah dibuat oleh kerajaan dan UDA dan hari ini saya bangga sekali melihat keadaan ini iaitu perubahan yang amat besar berbanding dengan keadaan asalnya.
"Penambahbaikan ini merupakan fasa pertama dengan kos sebanyak RM4.2 juta dan fasa kedua akan menyusul. Kita menjangkakan dalam masa setahun lebih, semuanya akan siap sepenuhnya yang dijangka menelan belanja RM22 juta," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan lawatan singkat ke Hentian Puduraya bagi meninjau sendiri perkembangan usaha penambahbaikan terminal bas itu.


komen : Itu sikap yang boleh dicontohi oleh setiap pemimpin dari peringkat bawah hingga keperingkat menteri. Kerja yang dilakukan turun padang dan melihat sendiri permasalah yang berlaku amat disanjung tinggi selaku Perdana Menteri. Sambutan dari orangramai amat baik. Ia perlu dicontohi oleh menteri-menteri dan pemimpin-pemimpin lain supaya perjalanan kerja yang dirancang akan berjalan dengan baik.

1 comment:

  1. Salam, itulah keperihatinan PM kepada keselesaan rakyat....... tapi pemimpin-pemimpin BN lain ada ke buat macam dia ?

    Selamat hari raya, Maaf zahir batin.

    ReplyDelete