Wednesday, September 16, 2009

KELANTAN TIDAK PERNAH DIANAKTIRIKAN - MUSTAPA


Kota Bharu- Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industeri, Datuk Mustapa Mohamad menolak dakwaan kononnya Kelantan dianaktirikan oleh kerajaan pusat.

Menurutnya, hampir keseluruhan projek pembangunan dibawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RM -9) di negeri ini dapat disiapkan mengikut jadual ditetapkan khususnya dalam bidang pendidikan.

Buktinya beberapa kampus universiti Teknologi Mara(UITM) sebagai Kampus Bandar dan bangunan tambahan Hospital Universiti Sains malaysia (HUSM) bernilai RM 200 juta dapat dilaksanakan dengan baik.


komen : Adalah tidak benar sama sekali menyatakan Kelantan dianaktirikan oleh kerajaan pusat. Dakwaan yang menyatakan itu tidak benar sama sekali. Walaupun negeri diperintah oleh PAS tetapi bantuan kerajaan pusat masih diberikan dan diteruskan. Sepatutnya rakyat harus bersyukur di ataa pemberian tersebut oleh kerajaan pusat, manakala kerajaan negeri tidak mampu melaksanakan projek-projek tersebut.

2 comments:

  1. Payah kalau nak bagi mereka tu terima hakikat dalam hal begini.
    Yang mereka akan ia kan ialah bila masuk poket mereka atau mereka sendiri boleh pilih2 untuk beri kepada puak mereka sahaja.

    ReplyDelete
  2. Salam, Che Leh Jangok,

    Terima kasih di atas komen saudara, selamat hari hari puasa. teruskan perjuangan.

    ReplyDelete