Friday, March 19, 2010

SAIFUDDIN NASUTION TUDUH BN PERGUNAKAN ZAHRAIN



KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Saifuddin Nasution menyifatkan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim sebagai ‘tentera upahan’ Barisan Nasional (BN) untuk mendedahkan kepada umum agenda politik pembangkang.


Katanya, sebelum ini tidak pernah menteri-menteri hadir dan me-nunggu sehingga lewat petang semata-mata untuk mendengar usul yang dibahaskan oleh Zahrain. “Bayan Baru (Zahrain) kini dijadikan sebagai watak baru dan penting dalam pasukan tentera upahan untuk membongkar 1001 rahsia dan kelemahan Pakatan Rakyat (PR) termasuklah PKR serta Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya.



Menurutnya, PR tidak gentar untuk menghadapinya malah menganggap ianya hanya ancaman kecil. “PR tidak akan terkalih untuk berdepan dengan BN sebagai musuh tetap nombor 1 kita,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, semalam.


Berbagai cara yang dilakukan bagi mengalih pandangan orangramai kerhadap PKR. Parti yang dilihat menunggu kehancuran bila banyak ahlinya keluar dari PKR dan jadi calon bebas. Anwar mempunyai watak dan pelakun yang handal, kononnya ia bakal menjadi PM sedangkan PKR telah hilang kepercayaan pengaruhnya akibat penipuan di buat oleh Anwar Ibrahim dan sanggup ikut telunjuk DAP. Tuduhan menyatakan Datuk Seri Zahrain Hashim AP Bayam Baru tentera Upahan BN sebagai tuduhan tidak berasas sama sekali kerana ia bukan penyokong BN, ia adalah ahli bebas. Fikir sendirilah Safuddin, PKR sendiri buat hal sebab itu ramai ahli keluar dari PKR.

2 comments:

  1. SAIFUDIN NASUTION? BUNYI NAMA PARA TROOPERS YG MENDARAT DI LABIS SEMASA KONFRANTASI INDON/M'SIA SATU KETIKA DAHULU.Geli ketiak kita mendengar dakwaan SIPELEK ni yg menuduh YBDSZH sebagai Tentera Upahan BN. Macam-macam dalam Otak Taik Udang pemimpin PKR. Anuar Ibrahim pula dakwa teks ucapan YBDSZH disediakan oleh UMNO.Sampai Teks Ucapan YDAGONG dia kata disediakan oleh Kerajaan. Takkan Anuar Brahim tak biasa semasa menjadi TPM dulu. Input teks ucapan Agung ke, Menteri ke mesti ada imput dari pegawai Kerajaan. Lepas tu barulah Agong ke Menteri ke olah sendiri. Itu hak pihak yg nak menyampaikan teks ucapan tu. Itu pun nak diputar belit juga. Kalau dah dasar PUTAR DAN BELIT biasalah..Yang lagi lucu..semasa YBDSZH berucap, Gobalakrishnan dan Tian Chua macam kera kena BELACAN kenapa? Relaxlah YB. Kata Demokrasi.Berilah orang peluang. Bila Ketua Pembangkan ambil masa 3 jam berucap mengapa tak campur tangan. Pasal orang sendiri semua boleh buat. Orang lain tak boleh. Demokrasi apa namanya ni?

    ReplyDelete
  2. Terima kasih di atas komen Putra Chubadak,teruskan bersama mempenjuangkan kebenaran.

    ReplyDelete