Wednesday, March 10, 2010

KEMELUT DALAM PKR ISYARAT JELAS KEPADA RAKYAT



KUALA LUMPUR 9 Mac - Kemelut dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah isyarat jelas kepada rakyat bahawa parti itu terlalu banyak kelemahan hingga menyebabkan pemimpin utamanya keluar seorang demi seorang.


Sehubungan itu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta rakyat menilai tahap sebenar kepimpinan PKR serta parti pembangkang lain kerana apa yang pasti mereka sememangnya lemah dan tidak mampu membawa kemajuan kepada negara.


Beliau berkata, kenyataannya itu berdasarkan pendedahan berterusan bekas pemimpin-pemimpin PKR mengenai segala kepincangan tanpa didalangi oleh mana-mana pihak.
"Bekas pemimpin-pemimpin PKR sendiri yang telah membuat pengakuan dalam beberapa siri wawancara yang mana jelas terbukti tindakan mereka meninggalkan parti itu adalah disebabkan kepincangan dan kelemahan yang wujud dalam PKR.


"Saya percaya mereka terlalu kecewa dengan PKR kerana mereka melihat sendiri apa yang disebut-sebut oleh PKR (janji-janji kepada rakyat) tidak dilaksanakan. Selain itu mereka juga kecewa dengan kepimpinan parti," katanya.
Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Sidang Ke-49 Majlis Bahasa Brunei-Indonesia-Malaysia (Mabbim) di Menara Dewan Bahasa Dan Pustaka (DBP) di sini hari.

Oleh itu setiap orang seharus menilai parti pembangkang. Adakah parti pembangkang satu parti yang rapuh yang gagal mengawal 4 orang Ahli Parlimen PKR meninggalkan parti tersebut. Apakah janji dan mampukah menunaikan janji dalam pilihanraya umum yang lalu 2008 yang lalu. Jika tidak seharusnya menilai apakah yang dilakukan oleh Kerajaan BN yang mampu dan melaksanakan program membela rakyat di dalam negara ini.

No comments:

Post a Comment