Friday, October 23, 2009

50,000 RUMAH PPRT DIBINA

KUALA LUMPUR 22 Okt. – Kerajaan Pusat akan membina sebanyak 50,000 rumah di bawah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di kawasan luar bandar bermula tahun ini sehingga 2012.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, rumah yang akan diserahkan secara percuma kepada penduduk miskin itu dibina dengan kos RM33,000 seunit di Semenanjung Malaysia dan RM44,000 di Sabah dan Sarawak.


“Bagi memastikan projek ini dapat dilaksanakan dengan pantas, kita juga telah mewujudkan jawatankuasa khas di peringkat negeri bagi mengenal pasti tanah-tanah yang boleh digunakan bagi membina rumah terbabit,” katanya.
Beliau bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Bagi Memperkasa Prasarana Luar Bandar dan Pedalaman di bangunan Parlimen di sini hari ini.


komen : Ini adalah keperihatin Kerajaan BN dalam membantu rakyat golongan termiskin untuk memiliki rumah sendiri. Ia patut dibantu dan diberikan bantuan yang sewajarnya.

No comments:

Post a Comment