Tuesday, November 10, 2009

ANWAR SELAR AHLI PKR TAK IKUT IDEOLOGINYA SEBAGAI PENGACAU



KUALA LUMPUR 9 Nov. - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menggelar ahli yang gagal mematuhi disiplin dan ideologi parti itu sebagai 'pengacau' di dalam PKR.
Sambil memberi amaran kepada individu terlibat Anwar berkata, mereka harus berundur daripada parti sebelum disingkirkan.
"Saya dengan tegas memberi amaran kepada seluruh anasir-anasir 'pengacau' dalam parti yang gagal patuh kepada disiplin dan ideologi parti, mereka harus undur sebelum disingkirkan," katanya di dalam blognya
www.anwaribrahim.com.


PKR baru-baru ini berhadapan dengan krisis dalaman yang menyaksikan dua pemimpinnya di Sabah iaitu Datuk Dr. Jeffrey Kitingan meletak jawatan sebagai Naib Presiden, sementara Christina Liew pula meletak jawatan sebagai Ahli Majlis Tertinggi parti itu.
Seorang wakil rakyatnya iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah pula bertindak keluar parti itu dan menjadi ADUN bebas.
Ketiga-tiganya memberi alasan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti itu yang diterajui '3A' iaitu Anwar; Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail; dan Naib Presidennya, Azmin Ali.


Itulah PKR iaitu satu parti di tarajui oleh Anwar Ibrahim. Ahli telah banyak hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR Anwar, Azizah dan Azmin Ali. Ia dalah satu perjuangan untuk dirinya bukan membela rakyat sebagaimana kerajaan BN sekarang.Orangramai seharusnya bersyukur dalam keadaan negara yang aman dan makmur ini. Semasa Anwar jadi Timbalan Perdana Menteri apa yang beliau lakukan.

Cuma masuk dalam poketnya sahaja sekaranglah kata hendak berjuang untuk rakyat.

No comments:

Post a Comment