Thursday, November 19, 2009

PERLANTIKAN ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PENASIHAT KERAJAAN SELANGOR TANDA KELEMAHAN KERAJAAN PKR

SHAH ALAM – Pelantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor membuktikan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di negeri itu semakin lemah, kata bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamad Khir Toyo, semalam.

“Rakyat semakin kurang percaya dengan pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang lemah dan mereka membawa masuk Penasihat Parti Keadilan rakyat (PKR) itu serta menggunakan pengalamannya yang ada terutamanya semasa berada di dalam Kerajaan Pusat dahulu. Anwar mungkin bukan setakat penasihat ekonomi tetapi menasihati Abdul Khalid dalam urusan pentadbiran negeri," katanya. Beliau berkata demikian mengenai pelantikan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi kerajaan negeri berkuat kuasa serta-merta pada 13 November lalu dengan bayaran gaji RM1.

Itu adalah tanda kelemahan Kerajaan Selangor dibawah Pakatan Rakyat. Ianya gagal membawa perubahan kepada rakyat dalam membantu rakyat miskin di Negari Selangor. Banyak perkara gagal diselesaikan seperti kes Kuil di Sekyen 23 Shah Alam, isu penjualan arak kepada orang awam, isu air dengan syabas dan banyak lagi perkara yang gagal diselesaikan oleh Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim gagal membawa kebaikan kepada kerajaan Negeri Selangor.

1 comment:

  1. Matyen, 'pakatan rakyat' memang dah lemah pun, kalau dia orang saja buat bising sekarang cuma nafsu saja yang kuat, tenaga dah tiada.....

    ReplyDelete